6.4 Welke overeenkomsten sluiten wij met zorgaanbieders?

Zorgkantoren maken verschillende afspraken met zorgaanbieders. De volgende type afspraken behoren tot de mogelijkheden:

  • Bestaande zorgaanbieders met een lopende overeenkomst van 3 jaar voor de periode 2024-2026.

  • Bestaande zorgaanbieders in de zin van 'bestaand voor het zorgkantoor', die het hele aan 2025 voorafgaande jaar een eenjarige overeenkomst hebben gehad, komen in aanmerking voor een overeenkomst voor twee jaar (2024-2026) met de mogelijkheid voor het zorgkantoor om de overeenkomst eenzijdig twee keer met een periode van één jaar te verlengen; tenzij de zorgaanbieder zelf kiest voor een eenjarige overeenkomst 2025. De hier bedoelde zorgaanbieders komen op hun verzoek in aanmerking voor een overeenkomst voor één jaar. Deze zorgaanbieders kunnen dit verzoek opnemen bij de laatste stap van de inschrijving. Indien u uw inschrijving reeds heeft bevestigd, kunt u dit verzoek per e-mail versturen naar inschrijvingen.wlz@cz.nl. Wij zullen dan een eenjarige overeenkomst aanbieden. Een zorgaanbieder die een aanbod voor een overeenkomst ontvangt, kan ook op dat moment kenbaar maken of van de mogelijkheid een overeenkomst voor één jaar te sluiten, gebruik wordt gemaakt. U kunt dit doen door het weigeren van de driejarige overeenkomst en het verzoek te mailen naar inschrijvingen.wlz@cz.nl. De in het inkoopbeleid genoemde tariefpercentages en voorwaarden gelden gedurende de gehele looptijd van het inkoopbeleid, ongeacht welke overeenkomst een zorgaanbieder sluit behoudens eventuele wijzigingen.

  • Bestaande zorgaanbieders in de zin van ‘bestaand voor het zorgkantoor’ die een overeenkomst voor een deel van het aan 2025 voorafgaande jaar hebben gehad, komen in aanmerking voor een overeenkomst voor één jaar (2025).

  • Bestaande zorgaanbieders in de zin van ‘bestaand maar nieuw voor het zorgkantoor’ komen in aanmerking voor een overeenkomst van één jaar (2025).

  • Nieuwe zorgaanbieders komen in aanmerking voor een eenjarige overeenkomst (2025).

Vervolgens gelden de volgende bepalingen:

  • Het tarief en het volume worden jaarlijks vastgesteld conform de procedure zoals vermeld in het Zorginkoopdocument, ongeacht de contractduur.

  • Indien de overeenkomst in de loop van de contractperiode aanpassingen kent, zijn deze onverkort van toepassing en zorgaanbieders moeten dan ook aan de dan geldende voorwaarden voldoen.

  • De meest actuele versies van het zorginkoopdocument en de bijlagen zijn van toepassing.

  • De ZN Instemmingsverklaring voor zorgaanbieders wordt door CZ zorgkantoor niet als apart document gehanteerd maar is integraal opgenomen in de Inschrijvingsverklaring van CZ zorgkantoor.

Deel deze pagina: